Nacházíte se zde: Úvod » Ubytování » Česká republika » Posázaví » Kácov

Hledat

Vyplňte věk dětí

Filtrování výsledků

Typ objektu:

Obsazenost:

Vybavení objektu:




Počet ložnic u chat a chalup:
Sport:
Koupání
Lyžování
Katalog ubytování:

Ubytování Kácov


Vaše kritéria:
1 objektů
počet na stránce: řazení:
Naprosto výjimečné 9,6Podle 20 hodnocení
 
Max. kapacita: 6
Chata pro 6 osob
UKÁZAT CENU
zobrazeny objekty 1-1   

Informace o místě Kácov

Kácov

Vznik Kácova lze spojovat se slovanským osídlením. Slovanské rody se před VI.stoletím přesunuly do Čech a obsadily úrodný kraj nekrytý hvozdem, který zahrnoval řeku Olši a Polabí – místa, která byla volná a úrodná. Další kolonizace pokračovala mýcením a pražením hvozdů podél cest. Na těchto cestách poskytovala obyvatelům od pradávna trvalou orientaci řeka Sázava, podle níž vedly stezky. V oblasti, kde je dnes Kácov, se dálkové cesty křížily. Nejstarší záznamy o městečku jsou spojovány se jménem Černčických z Kácova, jejichž erb je spojuje s pány z nedalekého Talmberku. Největšího hospodářského rozmachu a významu dosáhl Kácov a s ním provázaný rozsáhlý nemovitý majetek za vlády Čejků z Olbramovic v předbělohorském období První návštěvníci, kteří sem přicházeli koncem devatenáctého století, byli udiveni divokostí zdejší krajiny. Sázava se tady kroutí velkými zátočinami, takže není vhodné sledovat ji po křivých cestách. Posledních padesát let znamenalo pro městečko mnoho převratných událostí. Významným způsobem ovlivnila život v Kácovsku výstavba dálnice D1 dokončená v 70. letech minulého století. POSÁZAVSKÝM PACIFIKEM se nazývá železniční trať z Prahy přes Vrané nad Vltavou a Čerčany do Světlé nad Sázavou a měří 157 km. Kolejovou úvratí v Čerčanech je rozdělena na dva úseky, dolní a horní. Celá trať byla budována postupně po několika úsecích a v dobách svého vzniku se jednalo o důležitou dopravní tepnu v Posázaví. Největší slávy Posázavský Pacifik pamatuje z dob po vzniku první samostatné Československé republiky ve 20-tých a 30-tých letech 20. století. Pacifikem vyráželo za dobrodružstvím takové množství cestujících, že až 12-ti vozové soupravy dřevěných vozů 3. třídy vlaků jezdících v přepravní špičce jeden za druhým nestačily. Někteří z trempů odmítali cestovat v přeplněných vozech a cestovali na střechách a náraznících železničních vozů. Právě v těchto dobách dostala železniční trať i své jméno „Posázavský Pacifik“. Dolní úsek z Prahy z Prahy do Davle sleduje pravý břeh řeky Vltavy. Z Davle je pak trať vedena proti proudu řeky Sázavy. Za Davlí také začíná nejkrásnější úsek Posázavského Pacifiku do Jílového u Prahy, který byl zprovozněn 1.května 1900. Mezi dvěma tunely byl u Jílového u Prahy vybudován v letech 1898-1899 jeden z našich nejvyšších kamenných železničních mostů dlouhý 109,33 m a vysoký 41,5 m. V okolí tratě se nachází mnoho kulturních památek, včetně několika hradů (Zbořený Kostelec, Český Šternberk) a mnoho turistických tras jak pro pěší turistiku, tak pro výlety na kolech. Nejznámější z nich je Posázavská stezka (z Petrova u Prahy do Kamenného Přívozu).